Seznam přání 0

Reklamace zboží

Jak mohu zboží vrátit nebo reklamovat?

Nepasuje? Nesedí? Nevadí!
Vraťte nám ho bez udání důvodu.


Kam vrátit

  • poštou na adresu: Minibikemania, Hlavná 422, 95 121 Rišňovce, SR
  • osobne na adresu: Minibikemania, Hlavná 422, 95 121 Rišňovce, SR


 Jak vrátit

Vracené zboží musí být v původním nepoškozeném (neznečištěném) obalu, nepoužité a nesložené.

Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení zásilky.

Jak reklamovat

Je něco špatně? Omlouváme se, ale vše opravíme, jakmile:

  • nám dáte nejdříve vědět na +421 910 66 45 98 alebo info@minibikemania.sk
  • zašlete reklamované zboží spolu s kopií daňového dokladu a důvodem reklamace doporučeně na následující adresu: Minibikemania, Hlavná 422, 95 121 Rišňovce, SR

Reklamační řád

1. Úvodní ustanovení

  • 1.1. Společnost minibikemania  s. r. o. Na výhone 671/3, 908 77 Borský Mikuláš
    IČO: 51210649 DIČ: 2120660432 IČ DPH: SK2120660432 Účet daňovníka: 8134810451 Číslo účtu: SK7602000000003911944559 (dále jen „provozovatel“ nebo „prodávající“) provozuje internetový obchod na adrese https://www.minibikemania.sk (dále jen „internetový obchod“).
  • 1.2. Prodávající vydává tento reklamační řád v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavírané na dálku“), kterým prodávající informuje spotřebitele o obchodních podmínkách a způsobu reklamace, o postupech při uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů, včetně informací o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav týkajících se zboží zakoupeného v internetovém obchodě.
  • 1.3. Tento reklamační řád, včetně poskytnuté záruky, se nevztahuje na zboží nebo reklamace vad zboží, které bylo zakoupeno v internetovém obchodě osobou, která není považována za spotřebitele pro účely zákona o ochraně spotřebitele nebo pro účely zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží na základě smlouvy uzavřené na dálku. Práva a povinnosti vyplývající z uplatnění nároků z vad zboží, jakož i postup a způsob vyřizování reklamací vad zboží se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku v platném znění, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími souvisejícími předpisy upravujícími postavení a uplatňování nároků z vad zboží mezi podnikatelskými subjekty v případě podle předchozí věty.

2. Odpovědnost za vady prodaného zboží

  • 2.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv spotřebitele z vadného plnění a odpovědnosti prodávajícího za vady prodaného zboží se řídí ustanoveními § 619 a násl. Občanského zákoníku, jakož i příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele.
  • 2.2. Prodávající odpovídá za vady prodaného zboží při jeho převzetí spotřebitelem. Je-li předmětem kupní smlouvy použité zboží, prodávající neodpovídá za vady způsobené jeho používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena sjednána. Prodávající rovněž neodpovídá za vady zboží, na které byl spotřebitel upozorněn při uzavření kupní smlouvy.

 

3. Záruční doba

  • 3.1. Spotřebiteli je na dodané zboží poskytována záruční doba v délce 24 měsíců. Prohlášením v záručním listě vydaném spotřebiteli může prodávající poskytnout na vybrané druhy zboží záruku přesahující dobu uvedenou v předchozí větě, přičemž prodávající v záručním listě uvede podmínky a rozsah této záruky.
  • 3.2. Je-li předmětem kupní smlouvy použité zboží, mohou se prodávající a spotřebitel dohodnout na kratší záruční době, nejméně však 12 měsíců.
  • 3.3. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží spotřebitelem. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4. Práva spotřebitelů v rámci odpovědnosti za zboží

  • 4.1. Za vadu zboží se nepovažuje změna vlastností zboží, ke které došlo během záruční doby (1) v důsledku opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné péče, (2) v důsledku přirozených změn materiálů, ze kterých je zboží vyrobeno, (3) v důsledku poškození způsobeného spotřebitelem nebo třetí osobou nebo jiného nevhodného zásahu.
  • 4.2. V případě, že spotřebitel reklamuje zboží v souvislosti s odstranitelnou vadou, má právo na:
    • bezplatné, včasné a řádné odstranění reklamované vady,
    • výměnu zboží nebo jeho části, pokud prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
    • výměna zboží, pokud spotřebitel nemůže zboží řádně užívat z důvodu opakovaného výskytu vady po opravě nebo z důvodu většího počtu vad.
  • 4.3. V případě, že spotřebitel reklamuje zboží v souvislosti s neodstranitelnou vadou, která brání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady, má spotřebitel právo na:
  • výměnu zboží,
  • odstoupení od smlouvy.
  • 4.4. Reklamuje-li spotřebitel zboží v souvislosti s jinou neodstranitelnou vadou, než je uvedena v předchozím odstavci (např. v souvislosti s neodstranitelnou vadou, která nebrání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady), má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.
  • 4.5. Spotřebitel má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady.

5. Postup při uplatnění odpovědnosti za vady zboží - reklamace

  • 5.1. Vady zboží musí spotřebitel uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co vadu zboží zjistil.
  • 5.2. Práva z odpovědnosti za vady zboží uplatňuje spotřebitel u prodávajícího.
    • osobně v prodejně prodávajícího, kde je možné přijmout reklamaci prodávaného zboží; nebo
    • poštou spolu s kopií daňového dokladu a důvodem reklamace na adresu Minibikemania, Hlavná 422, 95121 Rišňovce, SR. Prodávající doporučuje spotřebiteli, aby reklamované zboží zaslal prodávajícímu alespoň jako doporučenou zásilku, aby bylo možné zásilku v případě její ztráty prokázat.

Za okamžik uplatnění odpovědnosti za vady zboží - reklamace se považuje okamžik doručení reklamovaného zboží spolu s veškerými zákonnými doklady a příslušenstvím prodávajícímu.

  • 5.3. V provozovně je po celou provozní dobu přítomen zaměstnanec, který řeší reklamace.
  • 5.4. Ke každému zboží zakoupenému u prodávajícího je při dodání spotřebiteli přiložen doklad o koupi zboží, který slouží zároveň jako záruční list (záruční list). Reklamovat lze pouze zboží zakoupené u Prodávajícího, které bylo plně uhrazeno.
  • 5.5. Pro řádné a včasné vyřízení reklamace prodávající doporučuje spotřebiteli, aby co nejstručněji popsal vadu, pro kterou je zboží reklamováno, přičemž prodávající je povinen zabývat se pouze vadou zboží, kterou spotřebitel reklamoval.
  • 5.6. Při uplatnění odpovědnosti za vady zboží je spotřebitel povinen prokázat, že reklamované zboží zakoupil u prodávajícího. Za tímto účelem prodávající doporučuje zejména předložit doklad o koupi.
  • 5.7. Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec povinen poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z uplatnění nároků z odpovědnosti za vady zboží v záruční době podle občanského zákoníku a na základě rozhodnutí rozhodnout, které z těchto práv spotřebitel uplatňuje, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec určí způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné komplexní technické posouzení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na výměnu zboží za nové.
  • 5.8. Vyřízením reklamace se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí ukončení reklamačního řízení (1) předáním opraveného zboží, (2) výměnou zboží, (3) vrácením kupní ceny zboží, (4) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží, (5) písemnou výzvou k převzetí plnění nebo (6) odůvodněným zamítnutím reklamace.
  • 5.9. Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o reklamaci při uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je prodávající povinen doručit potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, doručí je prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem. Potvrzení o přijetí reklamace musí obsahovat mimo jiné identifikační údaje prodávajícího a spotřebitele, údaj o tom, co je podle spotřebitele obsahem reklamace, způsob vyřízení reklamace, datum a místo přijetí reklamace a podpis zaměstnance prodávajícího.

6. Postup při řízení reklamece

  • 6.1. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci zboží v prvních 12 měsících od uzavření kupní smlouvy, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě písemného vyjádření odborníka nebo posudku vydaného autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou nebo posudku osoby oprávněné výrobcem k provádění záručních oprav (dále také „odborné posouzení“). Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nesmí prodávající po spotřebiteli požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiných nákladů souvisejících s odborným posouzením zboží.
  • 6.2. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  • 6.3. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a prodávající reklamaci zamítl, je osoba, která reklamaci vyřizovala, povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat zboží k odbornému posouzení. Pokud spotřebitel zašle zboží k odbornému posouzení osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, nese náklady na odborné posouzení zboží, jakož i další účelně vynaložené náklady s tím spojené, prodávající, a to bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li spotřebitel odborným posouzením, že za reklamovanou vadu zboží odpovídá prodávající, může spotřebitel uplatnit reklamaci znovu; po dobu provádění odborného posouzení zboží záruční doba neběží. Prodávající je povinen spotřebiteli do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace uhradit veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i veškeré účelně vynaložené náklady s tím spojené. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
  • 6.4. Prodávající je povinen informovat spotřebitele o tom, že reklamace byla vyřízena a jakým způsobem, a to na e-mailovou adresu uvedenou při uplatnění reklamace nebo prostřednictvím jiných kontaktních údajů, které umožní spotřebiteli vyrozumění o vyřízení reklamace. V tomto oznámení prodávající uvede lhůtu pro vyzvednutí reklamovaného zboží. Prodávající je povinen vydat písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  • 6.5. V případě, že si spotřebitel nevyzvedne reklamované zboží ve lhůtě stanovené prodávajícím, je prodávající oprávněn účtovat přiměřený poplatek za uskladnění nebo zboží sám prodat na náklady spotřebitele. Prodávající musí spotřebitele na tento postup předem upozornit a stanovit mu přiměřenou lhůtu k vyzvednutí zboží.

7. Závěrečná ustanovení

 

  • 7.1. Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího a v souladu s ustanovením § 18 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je umístěn na viditelném místě přístupném spotřebiteli, a to jak v každé provozovně prodávajícího, tak na internetových stránkách internetového obchodu.
  • 7.2. V případě rozdílu mezi tímto reklamačním řádem a obchodními podmínkami prodávajícího má přednost znění tohoto reklamačního řádu.
  • 7.3. Prodávající je oprávněn kdykoli změnit znění tohoto reklamačního řádu, přičemž nové znění nabývá účinnosti okamžikem jeho zveřejnění.

V Borskom Mikuláši, dne 1.1.2017

Orgány dozoru:
Inspektorát SOI pro Nitransky kraj:
P.O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, SR
úsek technické kontroly výrobků a ochrany spotřebitele.
tel. č.: 037/7720 001, 037/7720 034
Fax:037/7720 024
E-mail:nr@soi.sk

v príprave...